OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

onsdag 10 oktober 2007

Gamla keramik-alster från förr....

Jag har blivit ombedd att visa lite av vad jag har gjort i keramik. Pga. omständigheter som är för omständiga att förklara har jag inte haft möjlighet att sitta med keramiken på många år.
Jag har heller inte fotograferat allt jag har gjort men hittade faktiskt några gamla foton ....
Så håll till godo..... kanske blir det mer vad det lider.....

Stor vikinga båt.

Relieff av vikinga båt.


Vikingabåtsrelieffen och små små små vikinga båtar.....



Slott... detta har jag bara bränt en gång... vågade inte bränna igen ifall det skulle gå sönder!
I slottet löper en liten ljusslinga. När man tänder den lyser det i alla fönster och in i mellan på 'slottsgården'.






4 kommentarer:

  1. Vad fina saker Linda. Jag har själv bara hållt på med lera i skolan och gjorde alltid kaniner som inte alls blev bra. Du är verkligen superduktig.

    SvaraRadera
  2. Jag riktigt ryser av välbehag! Så himla duktig du är Linda!
    (MEN, snälla! Respektera mitt namn helt oavsett vad du tycker om det.)

    mvh, Anja

    SvaraRadera
  3. Kul att få se fler utav dina alster! Vikingaskeppet har jag ju sett förr och i verkligheten men slottet var nytt. Så snyggt och vad fint det måste vara när det lyser i fönstrena...

    SvaraRadera
  4. Linda vad du är duktig! Inte konstigt att du fått en sån förfrågan som du fått! Jag ser fram emot en heldag med lera tillsammans med dej!!
    Kram Monica

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!