OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

måndag 8 augusti 2011

En dag i Dagliljans/Hemerocallisens tecken + Plantbyte hos Karin i Skara!

I Lördags bar det iväg till Skara för att tillbringa dagen i Karin och Stellans underbara trädgård.
Över 300 dagliljor blommade denna dagen! Ungefär hälften av alla sorter Karin har.
Och om man tyckte detta var överväldigande så undrar jag hur det ser ut när ALLA sorter blommar!!!??

Dagen var en kombination av att njuta av alla dagliljor och byte av växter med varandra.
Det var många härliga trädgårdsnördar ifrån alla möjliga håll i Sverige!
Och för mig var det många trevliga ny-gamla vänner ifrån bloggar och forum som jag äntligen fick träffa i verkligheten!

Tack Karin och Stellan för en underbar dag! Och tack vädergudarna för det helt perfekta vädret!

Här nedan följer måååååånga foton ifrån dagen!
Håll till godo och fråga gärna om det är något ni undrar över!
























































11 kommentarer:

  1. Hold da op -det var da fuldstændigt overvældende !!! :-)

    SvaraRadera
  2. Ja inte kan man ju annat än beundra med stort B! /Mimi

    SvaraRadera
  3. Helt underbart har dom! Synd att vi inte kunde vara med i år heller;(

    SvaraRadera
  4. Tappar ju talföret totalt........ WOW!

    SvaraRadera
  5. En 'massa' fina bilder/Mariana

    SvaraRadera
  6. Ojoj, vilken trädgård.......såg ut som om ni hade det trevligt! Tyvärr jobbade jag, man kanske blir det en sån dag nästa år! /Anette

    SvaraRadera
  7. Wow..vilken trädgård med underbara blommor!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  8. wow jag blir helt imponerad, vilken trädgård!
    Ni var många som bytte ,,KUL! önskar jag kunde varit med, kram Monica

    SvaraRadera
  9. Många härliga bilder Linda.... tack för att jag fick vara med på eran träff via datorn
    Ing-Marie

    SvaraRadera
  10. Hej Linda!
    Gillar verkligen din kavalkad av mååååånga bilder! Och dagliljorna - ja, de är finast på bild;)! Helt otroligt med dessa hav av dem./Anja

    SvaraRadera
  11. Piękne miejsce wybraliście i świetny pomysł z wymianą roślin. Pozdrawiam

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!